
Türkiye’de yükseköğretimde kadın öğrenci sayısının erkek öğrenci sayısını geçtiÄŸi belirtildi. Son yıllarda kadınların üniversite eÄŸitimine olan ilgisinin artmasıyla bu durumun gerçekleÅŸtiÄŸi bildirildi.
Yükseköğretim Kurulu (YÖK) verilerine göre, üniversitelerde öğrenim gören kadın öğrenci sayısının erkek öğrenci sayısını geçtiği açıklandı. Kadın öğrencilerin tercih ettiği bölümlerdeki artışın etkili olduğu belirtiliyor.
Üniversitelerin farklı programlarına olan ilginin de kadın öğrenci sayısının artmasında önemli bir rol oynadığı belirtiliyor. Özellikle sağlık bilimleri, eğitim fakülteleri ve sosyal bilimler alanlarındaki kadın öğrenci sayısında belirgin bir artış gözlemleniyor.
Yükseköğretimde kadın öğrenci sayısının artması, cinsiyet eşitliği konusunda önemli bir adım olarak değerlendiriliyor. Kadınların eğitim hayatındaki başarısı ve katılımının artması, toplumsal kalkınmada da olumlu etkiler yaratabileceği belirtiliyor.

No Comments